27 października 2016

#ChcęByćFit | Przydatne aplikacje na telefon


Przedstawię Wam dwie aplikacje na telefon, które są dla mnie bardzo przydatne przy zrzucaniu kilogramów. Opowiem tylko o tych funkcjach, z których ja korzystam. Obie aplikacje dostępne są w Sklepie Play. Może je ze sobą połączyć jeśli chcemy i jeśli używamy ich obu. W drugim przypadku jest to jak najbardziej wskazane. 



                                        


Endomondo - Bieganie & Rower to swego rodzaju osobisty trener i partner w telefonie. Aplikacja przydatna jeśli biegamy, chodzimy czy jeździmy na rowerze lub uprawiamy wiele innych sportów. Lista dyscyplin jest bardzo długa. Aplikacja zapisuje nasze trasy i rekordy. Działa w wersji Bezpłatnej i Premium. Ja korzystam z wersji Bezpłatnej i w zupełności mi to wystarcza. Endomondo towarzyszy mi zazwyczaj gdy jeżdżę na rowerze stacjonarnym, rowerze miejskim i jak chodzę na spacery. Czasami zdarzało mi się zapomnieć włączyć tej aplikacji, ale to bardzo rzadko. A przez ostatnie dni towarzyszy mi niemal wszędzie. Poza jazdą samochodem, oczywiście. 


                                        

Tak wygląda profil użytkownika aplikacji Endomondo. Podajemy Imię i Nazwisko, adres e-mail oraz hasło (nie trzeba się logować do aplikacji), które jest przydatne jeżeli chcemy zobaczyć nasze wyniki na stronie internetowej aplikacji. Podajemy także datę urodzenia, wagę, wzrost, płeć oraz jednostkę miary odległości. Dane takie jak data urodzenia, waga czy wzrost pozwalają wyliczyć m.in. spalone kalorie oraz nawodnienie podczas wykonywania treningu. 





                                        

Na zdjęciu poniżej możecie zobaczyć jak wygląda menu główne aplikacji. Poza kategoriami widocznymi na zdjęciu jest także Odżywianie, Sklep artykułów fitness oraz Ustawienia. Obok dyscypliny sportu, które mamy do wyboru. 


                                        

Obok widać jak wygląda strona naszego treningu, w moim przypadku dyscypliną jest Kolarstwo stacjonarne. Wartości jakie są według mnie najbardziej przydatne przy tym treningu to Czas trwania, Kalorie oraz Nawodnienie, ale do wyboru są Dystans, Prędkość, Tempo i kilka innych. Zamiast przycisku Play warto wcisnąć 10, jest to 10 sekund, które pozwala nam na odpowiednie ustawienie się, po tym czasie słyszymy Play i rozpoczynamy nasz trening. Wykonane treningi możemy oczywiście dodawać także ręcznie. Każdy trening pojawia się w drugiej aplikacji, o której Wam opowiem. Tylko wtedy kiedy są sparowane. 


                                        

W aplikacji Endomondo, możemy ustawić sobie tygodniowe postanowienia, co ja oczywiście wykonuję. Na przykład postanowienie, że będziemy biegać tygodniowo 10 godzin, lub 3 godziny tygodniowo będziemy się gimnastykować. Moje postanowienie to jazda 5 godzin tygodniowo na rowerze stacjonarnym. Jest to dla mnie bardzo przydatne i motywuje mnie, aby wykonywać te czynności. Po wykonaniu części takiego postanowienia widzimy jaki postęp wykonaliśmy i ile nam jeszcze zostało, jest to wyrażone w wartości procentowej. 


                                        


Po wybraniu z menu głównego aplikacji kategorii Odżywianie pojawia nam się strona, dzięki której przejdziemy bezpośrednio do drugiem aplikacji, którą poniżej omówię. 















                                        


MyFitnessPal to najprościej ujmując licznik kalorii i tracker diety. Aplikacji liczy kalorie zjadanych przez nas produktów, których baza jest bardzo duża. Zapamiętuje ulubione produkty, grupy produktów, a także całe posiłki. Działa w wersji Bezpłatnej i Premium. Ja korzystam z wersji Bezpłatnej i w zupełności m to wystarcza.  


                                        


Tak wygląda profil użytkownika aplikacji MyFitnessPal. Pod Nazwą wyświetlana jest data ostatniego logowania oraz ilość kilogramów, jakie użytkownik zrzucił do tej pory. Poniżej pojawiają się posty, takie jak przykładowo: użytkownik uzupełnił dziennik posiłków i ćwiczeń, użytkownik spalił daną ilość kalorii. 








                                        

Menu główne aplikacji wygląda tak. Poza widocznymi na zdjęciu kategoriami, są także: Aplikacje i urządzenia, Kroki, Przypomnienia, Znajomi, Wiadomości, Inne nasze aplikacje, Ustawienia, Pomoc i Synchronizacja.











                                        


W tej aplikacji ustawiamy sobie cele. Uzupełniamy wagę początkową, obecną wagę oraz wagę docelową. Zakładamy cel tygodniowy, mamy do wyboru np. spadek o 0,5 kg na tydzień lub 0,75 km na tydzień czy też 1 km na tydzień. Oceniamy także poziom swojej aktywności. Mamy do wyboru: raczej niski, umiarkowany, aktywny, bardzo aktywny. 


                                        


Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda Dziennik posiłków i ćwiczeń. Do każdego posiłku dobieramy produkty, wielkość oraz ilość produktów. Produkty możemy dodawać przy pomocy skanera, po prostu skanujemy kod kreskowy produktu, który chcemy wykorzystać do posiłku. Dane dotyczące ćwiczeń importują nam się z aplikacji Endomondo, ale też możemy sami wprowadzić treningi, mamy do wyboru siłowe lub kardio. Do dziennika dodajemy także ilość spożywanej wody, możemy ustawić sobie jednostkę w postaci szklanek lub mililitrów. Po naciśnięciu przycisku Ukończ dziennik naszym oczom ukaże się prognozowana waga jaką możemy uzyskać po 5 tygodniach takich dni jak obecny. Temu bym za bardzo nie ufała, ale zawsze zerknąć można. 




                                        

To wszystko na temat przydatnych mi aplikacji. 

Znacie je?
Korzystałyście już korzystacie z którejś z nich?
Jaki macie wrażenia?

Pozdrawiam

Zostaw ślad po swojej obecności tutaj. 
Każdy komentarz jest dla mnie motywacją do dalszego tworzenia. 
Podaj link do swojego bloga, na pewno tam zajrzę.
Zaobserwuj, a odwdzięczę się.