24 sierpnia 2015

ORGANIZACJA # 1: Czas



Dzisiaj przyszedł czas na post o tym, z czym sobie od bardzo długiego czasu nie mogłam poradzić, a mianowicie z organizacją mojego czasu. Z tym tematem zmagałam się odkąd rozpoczęłam studia do tego doszła także praca zawodowa. Choć minęło już przeszło 5 lat, ja nadal nie ogarnęłam tego do końca. Mimo, że starałam się na bieżąco uzupełniać kalendarz, zapisywać wszystko co mam do zrobienia w danym dniu, planować. Zawsze prędzej czy później przychodził taki dzień, w którym wszystko zaniedbywałam, nie wykonywałam ani jednego zaplanowanego zadania, nie uzupełniałam kalendarza na kolejne dni. Mimo tych wszystkich akcji, po kolejnych próbach i błędach starałam się z tym walczyć. W końcu zaczęłam się z tą organizacją zaprzyjaźniać. I uważam, że całkiem dobrze mi to wychodzi.

Kalendarze zaczęłam kupować już w szkole średniej, chociaż gdyby tak zebrać wszystkie zaplanowane dni, uzbierałoby się może 2 tygodnie.

Po obejrzeniu kolejnego filmiku na YT z serii "organizacja czasu" zaczęłam sumienniej prowadzić kalendarz, nabyłam kolorowe zakreślacze, karteczki samoprzylepne, karteczki-znaczniki. 

Na chwilę obecną narzędziami, dzięki którym mogę się zorganizować, są kalendarz i telefon. 

W kalendarzu planuję co w danym dniu mam do zrobienia, prace w domu, wizyty u lekarza, dentysty, urodziny czy imieniny członków rodziny i znajomych czy też sprawy, które muszę załatwić w pracy. Sprawy ważne i ważniejsze zakreślam na kolorowo, aby na pierwszy rzut oka były najbardziej widoczne. Jeśli coś jest "mega" ważne przyklejam karteczkę-znacznik, dzięki temu wiem co jest moim priorytetem w danym dniu, a poza tym mogę do tego szybko dotrzeć. Jeśli zdarza się, że coś mam zapisane na osobnej karteczce przypinam ją bezpośrednio do dnia, którego sprawa dotyczy. Jeżeli zatem chodzi o rachunki, znajdują się przy terminie ich płatności. 

Z telefonu korzystam w taki sposób, że robię zdjęcie danego dnia z kalendarza i dzięki temu mogę wiedzieć co jeszcze mam do zrobienia, załatwienia, kiedy nie mam kalendarza pod ręką. W aplikacji Notatki w telefonie zapisuję zadania czy myśli, które przychodzą mi do głowy. Następnie, jeśli mam już kalendarz pod ręką przenoszę do niego notatki z telefonu. 

Zdaję sobie sprawę z tego, że moja organizacja czasu do najdoskonalszych nie należy, dlatego nie przestałam czytać blogów i oglądać filmików na YT o tej tematyce, ponieważ nadal staram się ją udoskonalać. 

Jestem ciekawa jak wygląda temat organizacji w Waszym życiu?