30 lipca 2015

[Literatura] Nicholas Sparks "Najdłuższa podróż"




Na początek chciałabym wspomnieć, że książki bardzo lubię czytać już od dawna. Zazwyczaj sięgałam po literaturę o tematyce miłosnej. Ostatnią książką jaką przeczytałam była fantastyczna powieść Nicholasa Sparksa pt. "Najdłuższa podróż". Kupiłam ją przypadkiem kiedy robiłam zakupy w Biedronce. W tym sklepie często można spotkać ciekawe powieści w przecenie, zazwyczaj jest to około 10 zł mniej niż wynosi cena regularna książki. Wcześniej w Internecie już widziałam i czytałam, wpisy o tej książce, czy na YT czy blogach. Wszyscy się nią bardzo zachwycali. Kiedy ją zobaczyłam w tym sklepie postanowiłam też kupić, przeczytać. Po prostu te wpisy i filmy zainspirowały mnie do jej zakupu. Czytanie tej książki zajęło mi około tygodnia. To tak tytułem wstępu. A tym samym daję początek nowej serii na moim blogu, pt. LITERATURA. Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.

W powieści poznajemy dwie pary. Irę oraz jego żonę Ruth oraz Sophię i Luka. Opowieści o ich życiu i przygodach przeplatają się w rozdziałach. 

Ira jest ponad dziewięćdziesięcioletnim wdowcem. Jedzie do miasta, w którym ze swoją żoną spędzali miesiąc miodowy. Jest to jego taka tradycja co roku ram bywać . Był to luty i śnieżyca, Ira miał wypadek. Śnieg ciągle padał, on martwił się, że nikt go nie odnajdzie, że umrze. Wyobraził sobie swoją żonę, że siedzi obok niego, że rozmawia z nią. Dzięki temu dowiadujemy się jakie było ich wspólne życie i życie Iry po śmierci Ruth. 

Druga para, którą poznajemy w tej książce, Sophia i Luke. Poznają się na turnieju rodeo. Sophia, studentka ostatniego roku studiów. Chwilę po rozstaniu z chłopakiem, który ja zdradzał, za namową koleżanki jedzie na rodeo. Tam poznaje Luke'a, kowboja, który wygrywa turniej. Luke bierze udział w ujeżdżaniu byków, aby pomóc matce spłacić kredyt zaciągnięty na jego leczenie pod zastaw rancza. Luke miał wypadek podczas ujeżdżania byka, leczenie i rehabilitacja były bardzo kosztowne. Jak to bywa w takich miłosnych powieściach, powoli zakochują się w sobie. Zastanawiając się jednocześnie nad wspólną przyszłością.

Podczas powrotu z weekendu spędzonego w domu letniskowym Luke'a, znajdują Irę i jego samochód. 

Co dzieje się dalej? Musicie przeczytać sami. Książka jest bardzo wciągająca i zachęcam do jej przeczytania. 


Czytałyście tę powieść?
Jakie są Wasze odczucia?

Pozdrawiam
Anna P.